«

»

Mellis och middag!

Jag har skrivit en meny för veckan som kommer. Det blir mat till mig och så blir det mat till familjen. Vi får alltså äta ”separat mat” för annars funkar det inte kalorimässigt. De ska ju inte banta och jag når inte mina mål om jag inte skärper mig.

Medan jag satt och skrev ner vad jag ska äta under kommande vecka så blev jag hungrig och åt fem Finn Crisp tillsammans med ett glas vatten. Frågan är om jag verkligen var ”hungrig” eller om jag bara var ”sugen”? Jag kunde inte avgöra det. Däremot så var det gott! ;-)

Mellis och middag dag 17 i mars 2013.

Efter att vi hade storhandlat så gjorde jag i ordning en tonfisksallad till mig. Innan jag var klar så hade handen åkt ner i valnötsburken ett par gånger. Förbannat!!! Hur svårt ska det vara att låta bli valnötterna??? Jag blir galen på mig själv!! Tur att jag även har köpt hem magnesium och zink-tillskott. Har tagit en av varje i kväll och ska göra det varje dag hädanefter. :-)

Trots att jag åt valnötter, Finn Crisp, vatten, tonfisksallad och två cola light så klarade jag ändå mitt tillåtna kaloriintag. Ända tills jag åt två riskakor à 45 kalorier styck. Japp… och där gick jag 90 kalorier över idag. Katastrof? Nej. Irriterande? Ja. Jag blir irriterad på mig själv när jag gör så. Jag är ju inte hungrig. Bara sugen. Ingen ”matar mig”. Jag äter själv. För det till munnen. Stoppar in det. Tuggar. Sväljer. Blir SUR!!! :mad:

Får se hur jag fixar matsedeln under kommande vecka… :roll:

I morgon ser det ut så här:

Frukost: Ett glas vatten + en proteindrink. (Orkar inte äta något på morgonen.) Magnesium + zinktablett.

Lunch: Ett glas vatten + en proteindrink. (Hinner sällan äta till lunch.)

Middag: 120 gram rostbiff, 200 gram kvarg, 100 gram isbergssallad, 100 gram tomat, 100 gram gurka och ett glas vatten.

Mellis: Minimorötter 150 gram, en klick thai sweet chili sås, en kopp te med mjölk.

Om jag klarar det märker vi när jag publicerar bilder i morgon kväll. :-) Nu ska jag borsta tänderna och sova. / Maria

Share

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Du kan använda följande HTML etiketter och attribut: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>